Gjort

Sundsvall, Söderhamn, Kälarne/Juniskär, hårklippning, Sällsjö, bakning osvosvosv

Hello där! Nu var det länge sen jag skrev igen... Det har hänt hur mycket som helst dessa veckor! Framför allt helgerna har varit helt fullproppade.

För 3 helger sedan var jag i Sundsvall. Åkte dit med pappa, Anton och Victor på fredagen, sov hos farmor, åkte till Birsta på lördagen och sedan åkte vi alla till Sundsvall raceway där Oskar, hans pappa Andreas, syster Ida, farbror Ingmar, 2 kusiner (Ebba och Ellen) och deras mamma Helen också var. Fikade med dom och pratade bilar (-.-). Jag stannade kvar där sen och myste på, spelade kort med hans kusiner osv! Sov i bussen som dom byggt om och fixat, JÄTTEFIN och STOR! På söndagen var det tävlingsdags för hans farbrors del så vi kollade på och sådär. Pappa, min farbror Jukka, Anton, Victor och min kusin Jonte kom också för att titta. På kvällen åkte jag och Oskar till min farmor och åt middag, sedan åkte vi hemåt.



Förrförra helgen åkte jag med Oskar till Söderhamn på fredagen. Gjorde lite grejs på fredagen (bland annat bakade) och sen på lördagen så var vi en sväng på stan och sen åkte vi till Oskars mamma där även hans 2 mostrar + respektive, hans morbror + barn och hans moster var. Hans morbror fyllde 60 år så åkte på en jättemysig fiskrestaurang som låg i Skärså och hette Albertina. Sjukt god mat. Sen till Oskars mamma igen och fikade och pratade, sen hem till Oskars pappas hus. På söndagen åkte vi hemåt efter att vi hade käkat middag på nån pizzeria.


Förra helgen (från torsdagen närmare bestämt) åkte jag och Oskar till Kälarne och mamsen. Vi spelade kort, var på marknad i Hammarstrand, fiskade och myste på. På lördagen åkte vi vidare, först till Birsta och sedan Juniskär/kusinerna. I Juniskär åkte Anton,Victor och Ludde wakeboard(?) bakom båt medans alla andra som var där tittade på. På söndagen var vi på en marknad igen, vi "barn" (jag anton Victor Oskar pojkvän och Oskar kusin) blev less och åkte och åt kebab på kebab city 😂 tittade lite på bandy också.

Nu till helgen har jag tänkt boka bakstugan i Undersåker och baka tunnbröd!! Med Oskar. På lördag kväll är jag bjuden på middag hos en gammal klasskompis (Adil) men jag vet inte om det blir av? Har tänkt tälta också. Som sagt, mycket som händer på helgerna!!! Ska hjälpa Bella flyttstäda också!

Igår var vi i familjen (Anton, Victor, pappa, Maria, Vanessa, Amanda, min Oskar, Amandas Christian, Rolf, Barbro och jag) och åt middag i Sällsjö. Grillade hamburgare på stranden och bastade och badade i sjön. Det var mysigt!! Idag har jag och Mathilda klippt varandras hår!! Tyckte det blev jättefint. Iallafall på Mathilda som har så tjockt hår.

Kommentera här: