Studentfirande!

Igår tog ju alla 97:or och mina skidkompisar som är lika gamla som mig studenten och jag var självklart med och firade!

Började med allmänt firande i Röjsmon där de fick rosor och sånt, sedan på borggården där de sprang ut. Sedan var jag och Mathilda bjudna på Elina, Edvin och Emils mottagning så vi åkte dit och blev bjudna på mat och tårta och massa sånt. Det var väldigt trevligt! Sedan var vi på alpinarnas mottagning en liten stund och sen åkte jag hem till mig med Alice. Åt, fixade oss och sedan vid 19:30 drog vi till Ebba och hämtade henne, Mathilda och Bella och åkte vidare mot tågstationen. Det är tradition att alla studenter tar tåget in till Östersund typ men i år var det faktiskt ganska få som gjorde det (många åkte bil alltså). Och tur var väl det, för dom flesta som tog tåget var väldigt fulla och högljudda!

Väl i Östersund var det så jääääkla kul! Träffade sjukt många människor man inte träffat på länge och sjukt många andra. Haha. Konserten på rådhustrappan var bäst och vi sjöng oss hesa. Kvällen slutade vid 4 någon gång då jag slocknade i sängen i vår lägenhet med Bella, Alice, Anton och Victor.

Idag var jag och Bella på stan och åt och shoppade lite. Sen skulle vi ta tåget hem igen kl 16:26, och vi kom dit 16:28!!! Sprang som idioter med ryggor fulla med alkohol hahah. JOBBIGT vill jag lova. Men vi hann iallafall!!! Det åkte iväg men sen stannade det in igen 😅

Vid kl 21 ikväll åkte jag till Bella och hämtade henne, drog och köpte pizza hos bästa pizzabagaren (på stekhuset). Världens gulligaste seriöst!!!!! Och så kom Mathilda och så drog vi till havstoa och åt och sedan hem till mig och spelade plump och pratade tills klockan var 01:30.

Nu ska jag sova, puesss




Kommentera här: